24 Aralık 2019 Salı

Eşimi serbest bırakın, o daha 3 aylık hamile

24 Aralık 2019 

Özel bir kolejde İngilizce öğretmeni olarak çalışan Ebru Hazır eşi: “Eşim 3 aylık hamile. Okula gidip dersten çıkarıp gözaltına alındı.  Eşim serbest bırakılsın.”


Hatay’da dün gözaltına alınan 3 aylık hamile Ebru Hazır’ın eşi Uğur Hazır, bugün mahkemeye çıkacak olan eşi için çağrıda bulundu. “Eşimi dersten çıkarıp götürdüler. Düşük tehlikesi var. O daha 3 aylık hamile, serbest bırakılmasını istiyorum” dedi.

İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ

Eşini dün sabah saat 8.00’de, çalıştıkları kolejden gelip aldıklarını ifade eden Uğur Hazır, “Eşim ihraç değil, herhangi bir şeyimiz yok. Hatay Kırıkhan ilçesinde özel bir kolejde çalışıyoruz. Eşim İngilizce öğretmeni. Sabah bana getirdiler evrakı. Tenefüsü beklediler, dersten çıkarıp bir de evi aramaya gittik hep beraber” dedi.

Eşinin ısrarla İstanbul’a götürülmek istendiğini söyleyen Uğur Hazır, “Düşük tehlikesi olduğuna dair hastane belgesini gösterdim. Avukat ile beraber savcı beye götürdük. İstanbul’a götürmekten vazgeçtiler ama dün geceyi emniyette geçirdi. İstanbul’dan soruşturmayla ilgili evraklar gelmemiş. Neyi istinaden aldınız diyoruz. Cevap verilmiyor. Hamile nezarette bekliyor diyorum, yapacak bir şey yok dediler. Geceyi Hatay KOM’da geçirdi.” diye konuştu.



5 YILDIR ÖĞRETMENLİK YAPIYOR

Şanlıurfa Murat Kolejinde öğretmenlik yaparken 667 KHK ile ihraç edilen Uğur Hazır (28), Mart 2018’de göreve iade edildiğini ama eşiyle ilgili herhangi bir durum olmadığını, eşinin 5 yıldır öğretmenlik yaptığını sözlerine ekledi. Haziran 2015’te Fatih Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatından mezun olan Ebru Hazır (26), Bakırköy’deki Fatih Kolejinde 3 ay, daha sonra Şişli Final Koleji, Halkalı Boğaziçi okullarında, geçen yıl Şafak okullarında görev yaptı.

GÜVENLİK SORUŞTURMASINDAN GEÇTİK

6 aydır Hatay’da yaşayan Hazır çifti, burada iş buldukları için bu şehre taşınmış. Uğur Hazır, “Zaten Türkiye’de şu anda atamalar olmadan önce güvenlik soruşturmasından geçiyoruz. Özel okullar da böyle bir kural getirildi. Benim de eşim için de yapıldı. Bize güvenlik soruşturması evrakları imzalatılıyor. İl emniyetten yazı geliyor, herhangi bir sıkıntı yoktur atanabilir diye.” ifadelerini kullandı.

Uğur eşinin gözaltı nedenine dair ise şöyle konuştu: “2017’de yılında Fatih Üniversitesinden mezun olan bir kızın ifadesinde adı geçiyordu. Sanırım o yüzden aldılar. Ama bu dosya İstanbul Çağlayan’da kapanmış görünüyor. Yetkisizlik verilmiş. Hatay’da tekrar açılmış sanırım. Nedenini bilmiyoruz. İstanbul’dan dosya gelince anlayacağız ne olduğunu.”

10 KASIM’DA HASTANEYE KALDIRDIK

İlk hamileliği yaşayan Ebru Hazır ve Uğur Hazır 19 Aralık 2017’de evlenmiş. 10 Kasım sabahı düşük riskiyle eşini hastaneye götürdüğünü ifade eden Hazır, “11 Kasım 2019 tarihli düşük belgesi elimizde var. Hatta 10 Kasım töreni olduğu gün eşim sıkıntılı uyandı. Çok iyi hatırlıyorum, ben törene gidecektim, buradaki hastaneler bakamadılar, düşük olacak dediler. Ben de alıp ile götürdüm. Özel bir hastaneye. Orada bir gece kaldık. Savcı beye sundum evrakı. Doktor onaylı düşük tehdidi var, bu vebalin altından kalkamayız dedim. Eşim serbest bırakılsın.” dedi.



Ebru Hazır, Hatay KOM Şube'de, gözaltındayken.
ÜÇ AYLIK HAMİLE KADIN GÖZALTINA ALINDI